vineri, 9 decembrie 2011

Pescuit platica pe Dunare la Pristol

Se pare ca nu mai este de actualitate info legata de platica... a mancat bine in ultima luna , intre Pristol si Gruia. Am fost duminica .. de la 9 dimineata pana la 12 noaptea ... am dat cu 2 bete pe feeder si 2 cu arici normal , cu viermusi , boabe si mamaliga ... o singura trasoare , seara pe la 8 si aia ratata . Pe viermusi intra numai guvid marunt .
Unul din guvizi i-am pus p o montura de fund si am luat p la 9 jumate un salau de aproape 1 kil .
Tot malul era impanzit de bete ... dupa cum se poate vedea si din foto . La vreo 70 bete care erau in zona , s-a luat un singur caras si o platica . De vina se poate sa fie si temperatura care a fost . La ora 23.00 , m-am uitat pe comp masinii si arata 12,5 grade .. uimitor nu ? pentru o noapte de inceput de decembrie . In perioada in care se lua platica si scobar erau pana la -7 grade .... In schimb , am vazut f multi " tarani " atat la propriu cat si la figurat , care pe timpul zilei dadeau la coasa .. cateva platici , soreti si un avat .. si o suta de mii de plumbi rupti intrucat in zona resp sunt niste pietre destul de maricele sub apa . Mai mult , la un momentdat , au aparut niste tigani cu barca si cu o ancora cu funie , care periau zona , in cautare de pilkere, ancore, taparine si alte naluci agatzate pe fundul apei ... au scos baietii suficiente cat sa-si cumpere un batz sau o molineta bunaaa cu banii de pe ele ...

vineri, 2 decembrie 2011

Pescuitul pe Dunare - Pristol

De ceva vreme , intre Pristol si Gruia , mai exact in padure , unde era scurgerea de la vechea porcarie , se prinde foarte bine platica si scobar. Merge bine pe fund , cu arici sau momitor - pentru pescarii clasici sau la feeder , pentru cei mai moderni. Momeli preferate - boabele de porumb si buchet de viermusi. Se prind pesti mari , frumosi , trecuti de kilogram in sus. O singura problema ar fi , cu locurile , care mai tot timpul sunt ocupate , insa loc este atat in amonte cat si in aval .. suficient si daca se foloseste o nada buna , pestii pot fi atrasi lejer .
Ca si interval orar , seara , dupa ce apune soarele pana noaptea la ora 1,,..2 , se prinde cel mai bine. Maine o sa merg si eu intr-o incercare de a prinde niste platici , dar nu la momelile arhicunoscute , ci la taparine....da, la taparine ... putini stiu de acest lucru . Iarna , platicile se aduna in bancuri , si de obicei in gropane cu apa adanca. Daca le gasesti , cu taparine mici de culoare alb sau galbena , legate pe carlige de 12..14 , faci " prapad " . La sugestia unor pescari , voi incerca aceste lucruri. Sper sa si am rezultate si sa vin cu ceva ... f neobisnuit .

joi, 3 noiembrie 2011

Pescuit la Rotunda- Izvoarele - Mehedinti

Am fost astazi la o partida de stiuca la ferma rotunda , loc izvoarele jud mehedinti. Baltile f bune , oferind de-a lungul timpului partide remarcabile , tinand exemplare de stiuca f frumoase. Am pescuit pe balta din spate , unde se afla localizate cele mai frumoase exemplare , de pana la 10 kg. Din pacate , putine locuri cu apa curata , marea majoritate a suprafetei fiind acoperita de iarba care iesea si cate o palma deasupra de apa- creasta cocosului. Din pricina secetei nivelul apei a scazut ramanand astfel iarba peste apa. Am putut folosi doar linguri antibradis , insa nu am avut nici un atac. In locurile cu apa mai curata am folosit si voblere de suprafata , rezultatul fiind acelasi - nici o stiuca. Am inteles de la administrator ca ar fi in perioada de schimbare a dintilor si acesta este motivul pentru care se hraneste atat de prost.
In schimb , langa mal unde am parcat barca , am identificat pesti jucand frenetic la suprafata apei. Am incercat la pluta cu viermus fara rezultat. Am dat piciorusul mic , de o palma si au inceput sa se infiga...manca pe suprafata si am avut surpriza sa vad ca sunt rosioare. Am scos din trusa o taparina cu muste legate pe carlige No 16 , predominand culoarea rosu in ele , cum le place rosioarelor. Bineinteles ca au urmat vreo 3 ore in care am facut scurta la mana , prinzand peste 5 kg de rosioara la musca.
Iata de ce este bine sa ai intotdeauna la tine si o taparina..doua , indiferent unde mergi la pescuit , pentru ca , vorba romanului , nu sti ... unde dai si unde crapa .

marți, 1 noiembrie 2011

Pescuit pe Dunare Pristol - Mehedinti

Activitate saptamana trecuta la Pristol , Mehedinti :
*** luni - la cozia la slep - 20 kg avat prinse de o singura persoana , la pilker , conditia de baza fiind sa arunci minim 80..90 m . Voi puncta doar ceea a fost mai deosebit ... s-au luat si alte capturi , dar cate 2..3 bucati intre 2 si 4 kg .
*** marti - acelasi loc , aceeasi persoana - 12 kg avat , acelasi pilker .
*** miercuri -- 2 saci de scobar prinsi de 3 persoane - nu pe placa , cum s-ar astepta multi ci folosind bulgari de nada cu huma , aruncati la adancime mai mare - locul : aproape de padure , spre gruia , unde se scurge de sus un paraias .
*** joi -- asemenea ca luni , marti , in acelasi loc la cozia - un pescar din cozia a prins un avat de 10 kg .
*** vineri ... am fost personal la slep la cozia - 2 avati de cate 4 kg . prinsi la taparina stil scrumbie ( facuta de mine ptr avat cu pene din gat de cocos , colorate cu diverse culori ) , in capatul careia am pus kastmaster de 50 g ptr aruncari lungi. a muscat pe penele de culoare neagra si pe cele albe .
am avut si unul scapat , ceva foarte mare , pe care abia am putut sa-l tin maxim 1 minut in drill ... ma gandesc la un somn de 15..20 kg , care a dat pe kastmaster .. dar a fost ceva cu care nu m-am mai intalnit de cand pescuiesc ... sa tii cu ambele maini de batz sa nu ti-l smulga si sa nu poti slabi mai mult frana ... toti din jur se uitau cum cocosa batzu ( ET SpinBlade 3,3 m - 30-80 g ) fara sa poata sa schiteze sau sa zica ceva . Probabil ca i-a scapat din gura si dus a fost . Am coborat la lasarea serii jos , la cazemata zmolita , pt cei ce stiu locurile .. am bagat vreo 5 bete pe carasel viu la somn ....salau ... si am dat si la pipait la salau langa cazemata ... pietre multe , capete lasate la greu si un strap de 500 g luat . Pe la ora 23.00 s-a infipt si un somotel de vreo 1,5 kg la carasel , singurul dealtfel pana la ora 2 cand am stins focul si am plecat acasa.
**** sambata dimineata - apa a crescut f mult peste noapte , deci clar ca varianta avatului picase , care-si schimba imediat pozitionarea odata cu cresterile/scaderile mari de apa .... asa ca am ales stationarul la canalul de irigat . ... pe vierme , am luat vreo catziva bibani trecuti binisor de palma, vreo 4 ciortanei la 500...600 g si vreo 3 kg de carasel , dintre care catziva trecuti la talia de " lipani "

duminică, 23 octombrie 2011

Reduceri de preturi

Intrucat anul in curs este pe sfarsite , iata ca am hotarat sa acord niste reduceri pentru clientii mei. Reducerile se fac in functie de valoarea comenzii dumneavoastra astfel :

-- comenzi intre 40 .... 90 RON - reducerea este de 10 %

-- comenzi intre 90 .... 150 RON - reducerea este de 15 %

-- comenzi intre 150 .... 200 RON - reducerea este de 20 %

-- comenzi peste 200 RON - reducerea este de 20 % + transport gratis

joi, 20 octombrie 2011

Avat la streamer

Aseara am fost la un pescuit de oblete la musca artificiala, vreo 2 ceasuri . Dupa 3 sferturi de ora deja aveam vreo 1,5 kg de oblete , unul mai frumos decat celalalt si am decis sa incerc si la avat un pic , intrucat alerga ca nebunul dupa obleti. Dupa sarituri mi-am dat seama ca nu sunt mai mari de 1...1,5 kg asa ca am ales un streamer alb cu capul roz pe care l-am legat pe o bucata de 2m de mono de 0,20 mm. la capatul inferior am pus o agrafa pentru a putea schimba naluca . Streamerul l-am pozitionat cam la 40 cm de naluca . Pentru inceput am incercat cateva maini cu o oscilanta in capat , fara rezultat , apoi am schimbat si am pus un cap twister cu un shad in forma de guvid , fabricat de Orka . Prima lansare si s-a si infipt avatul , dar nu in guvid ci in streamerul legat pe un carlig No. 6 . Dupa inca alte 7...8 lansari urmate de recuperari rapide cat mai aproape de suprafata apei care avea maxim 1 m adancime, al doilea avat , care de asemenea s-a infipt tot in streamerul alb. Se pare ca se confirma teoria conform careia atunci cand un peste rapitor vede un alt peste mai mic care urmareste o posibila prada , acesta reactioneaza imediat aruncandu-se frenetic nu asupra pestisorului urmaritor ci asupra prazii. De aici rezulta si folosirea taparinelor cu multe carlige , care imita practic un banc de pesti ce alearga unul dupa celalalt. Probabil ca as fi avut si mai mult succes daca aveam 2 streamere legate , insa nu am avut decat unul singur in cutiutza.
Multumit de cele 2 bucati de avat de 3/4 kg fiecare , am revenit la pescuitul obletelui care incepuse sa joace la suprafata apei . Ceva mai tarziu , am mai luat un avat de 500...600 g pe taparina de oblete ( !!! carlige No 20 !!! ) si o rosioara frumoasa de vreo 300 g chiar inainte de finalul partidei . In total .. aproximativ 4 kilograme jumate de peste , prins la musca artificiala , in nici 2 ore . Mai jos foto .

Avat la streamer alb

Rosioara la taparina de oblete cu muste legate pe carlige No 20

miercuri, 19 octombrie 2011

Avat la PF2 ( portile de fier 2 )

De vreo 2 saptamani a inceput sa se prinda avat la PF2 . De obicei merge foarte bine dimineata , pana in ora 11... Am fost si eu pe acolo si am observat ca cel mai bun loc , in care se poate prinde si salau , somn , mreana ... este chiar sub baraj , unde se involbureaza apa ... problema este ca in zona respectiva pescuitul este practic interzis ( minim 500 m de baraj ) , insa mai sunt baieti care fie ca au tupeu , fie ca au ceva cunostinte , pescuiesc acolo cu succes .
Mai jos , unde incep pietrele dupa lasarea intunericului se prindea bine salau pe vobler .
La 1 km de baraj in jos , incepe plaja , unde de asemenea se prinde avat . Lansari cat mai lungi , recuperari rapide si ai sanse de a scoate avati de 2..3...4...5 kg pe mal . Personal , am vazut niste "cai" foarte frumosi de avat scosi acolo . Cea mai buna naluca ... lingura oscilanta DAM , no 2 , 3 , culori argintiu combinat cu aramiu . Daca aveti o taparina de scrumbie de culoare alba sau galbena o puteti integra in montaj , pentru si mai multe sanse de reusita . Streamerele de avat montate cate 2..3 inaintea oscilantei sunt si ele de asemenea foarte bune .

joi, 29 septembrie 2011

Pescuit la Stiuca

Sambata trecuta am fost la un pescuit la stiuca , pe niste balti de pe marginea Dunarii . Am incercat cu tot felul de linguri , spinner bait`uri , plastice offset ( intrucat era f mult bradis ) , streamere ... nici un rezultat ... am luat trusa d voblere si ... am incepout sa o caut ... nimic . Cum se poate ? Stiam clar ca e f multa stiuca acolo . In cele din urma am recurs la varianta de vobler extrem ( de la mine din trusa ) - un Salmo Slider Floating , de 12 cm ( Green tiger ) ... f mare , f greu ... dupa cateva lansari , vine prima care nu face prea mult tamtam .. m-am uitat pe partea de jos a maxilarului iar fata nu avea nici macar proteza la ea...ca dinti demult nu mai avea ... Dupa vreo 20 min de incercari , a mai intrat inca una , pe acelasi lipan de vobler , de data asta mai mare si mult mai nervoasa , tragand catre toate marginile stufoase din jur si intrand prin bradis ca burghiul .. cu chiu cu vai am scos-o in barca .. bineinteles , inghitise bine vobleru , am luat cascatorul si am trecut-o iarasi la controlul stomatologic ... si asta , pe cat era de mare pe atat era de cheala...in gura ...
Dupa discutii avute cu alti pescari din alte zone , am inteles ca si in alte locuri sufera saraca de acelasi handicap - n-are dinti in perioada asta , atacand doar sa isi apere teritoriu .
Cei care sustin ca isi schimba treptat dintii , sau unu cate unu ... GRESIT .... cand ii schimba , ii schimba toti si nu mananca nici s-o ... :))
Pe dunare am inteles ca in locurile cu apa mica si-a facut deja aparitia , dar , de asemenea , ataca foarte firav .

miercuri, 7 septembrie 2011

Pescuit pe Nistru , in nordul Basarabiei 1

Doar ce am revenit din concediu si , intrucat incepe perioada avatului , ma grabesc sa aduc ceva informatii pentru iubitorii acestui stil de pescuit.
In schimbul a 300 lei moldovenesti ( 80 RON ) am obtinut un permis de pescuit moldovenesc. Am fost cu un prieten de familie de acolo cateva zile la pescuit , in nordul Moldovei , pe Nistru , mai exact in dreptul localitatii Soroca . Apa destul de curata , cu ceva iarba insa la mal . Maruntis la greu ... si implicit si peste mare , care venea in mal dupa el .. avat , stiuca , somn . Plescaielile nu conteneau , indeosebi seara dupa ora 18.30 . Prietenul meu mi-a aratat ceva deosebit de nalucile noastre , cu care se pescuieste cu precadere in Rusia dar si la ei la avat , cu rezultate exceptionale ... pai hai sa vedem , am spus ... am incercat toate lingurile si rotativele ce le luasem la mine , fara rezultat ... in decurs de vreo 50 minute , le schimbasem toate , el insa ramanand cu aceeasi naluca , cu care a si prins vreo 8 avati , intre 4 si 5 kg bucata ... impresionant ... In cele din urma am luat si eu una din trusa de la prietenul meu , insa deja trecuse perioada optima . Am prins in cele din urma si eu o stiuca de 11 kg , care s-a repezit de la 3..4 m de mal , din iarba si care m-a facut sa-mi stea inima in loc .
Este vorba despre o naluca care am inteles ca numai de pe la Moscova se poate procura. Naluca cu pricina am primit-o cadou , pentru a-i testa calitatile si pe Dunare la noi , urmand sa-mi mai trimita vreo cateva bucati , in cazul in care se dovedeste la fel de eficienta . Am reusit si am gasit pe niste site-uri rusesti cateva foto cu aceasta naluca ... foto aflate mai jos .
Astept sa inceapa sa se prinda avat pentru a-i face o proba si la Dunare acestei minunatii de naluca .

Pescuit pe Nistru , in nordul Basarabiei 2

vineri, 19 august 2011

Operatiunea Mraconia - 2 -

Luni , 15 august , Sfanta Marie - sarbatoare mare , deci liberi la serviciu , asa ca am hotarat sa mergem la un gratar si am ales ca destinatie aceeasi Mraconia , intotdeauna superba si primitoare . Am incercat sa gasim loc pe malul lacului insa erau toate locurile ocupate , asa ca am urcat pe drumul forestier in sus , paralel cu raul Mraconia . Drumul neasteptat de bun , chiar excelent fata de bucata de drum dintre capul lui Decebal pana la coada lacului . La vreo 5...6 km in sus am gasit o poienita libera si am campat acolo . Dupa ce am terminat treaba cu gratarul , am trecut la pescuiala . Am gasit cateva locuri cu apa adanca si am dat cu taparine cu musculite si rotative . Am luat un clean la muste , de vreo 400 g ... atata tot , desi sub apa se vedeau destul de multi pesti si destul de maricei ... in prima faza am crezut ca este moioaga mare .. am luat fixa si am dat cu viermusi ... cand colo ce sa vezi ... bibani domle` . Am luat vreo 8 fleste de bibani , pe rau de munte , la kilometri buni in sus de gura de varsare .
Pe la ora 18 , cand pesti ar trebui sa iese la muscarit , am coborat jos , la coada lacului , unde se varsa paraul prin cele 2 canale , cu batul si cu 2...3 taparine cu muste legate pe carlige no 14, 16 .
Am trecut canalul cu barcuta gonflabila si apoi am stat in apa , care era f scazuta si nu trecea de genunchi pe platoul dintre cele 2 canale. Imediat cum am inceput sa pescuiesc , a inceput spectacolul .. rosioara ..rosioara...roasioara...clean..avat...roasioara ... mana si pestele . De data asta , foarte multa rosioara am prins in locurile cu apa mica , de 2..3 palme , de pe langa maluri si prin ochiurile de apa ce au ramas dupa scaderea apei . Clean , a fost mai putinel intrucat se pare ca s-a retras pe canal , urcand pe rau , odata cu scaderea apei dar am luat si cleni frumosi , la 500...600g . Cireasa de pe tort a fost un avatel de vreo 3 sfert de kil care a dat ca racheta in musca si instant s-a dus cu taparina in palcurile de matasea broastei de pe apa ... abia am reusit sa-l scot . Pana pe la ora 20 .30 , am reusit sa prind undeva la 6..7 kg de peste , dupa 2 ore de activitate continua .
Am avut si un prieten din grupul nostru cu mine , care insa a ramas pe mal , in zona in care erau inainte cabanutele ( satul de vacanta ) , acolo unde sunt legate barcile , si care s-a distat la fixa ... foarte multa platicuta , carasel , oblete si salaiasi , insa pesti mititei , numa buni de eliberat .

Mai jos este o foto exacta a locului in care am pescuit , pentru cei care doresc sa mearga in zona .

luni, 1 august 2011

Pescuit la clean pe coada lacului Mraconia

Saptamana trecuta , de joi dupa masa pana duminica seara am fost pe dunare . am stat in zona eselnita- mai exact in ogradena.
Am nimerit primele 2 zile ploioase , si totusi , cu pelerine am urcat pe raul ce se varsa in lacul Mraconia in sus . Am urcat cam 10 km , multe galdane adanci si promitatoare de pastrav si clean , insa apa era f tulbure din pricina ploii . Am fost totusi bucurosi de aerul curat care l-am respirat si frumusetea locurilor .
Sambata seara , pe la ora 19.00 am urcat cu barca la coada lacului Mraconia unde se varsa paraul in lac , parau care se desparte in 2 canale inainte de a se varsa in lac. Am coborat din barca ( apa putin peste genunchi - e platou ) si am tatonat zona dintre varsarea celor 2 canale la lingurite , voblere , muste. Am prins catziva bibani frumosi la lingurite , insa spectacolul l-am avut la mustele artificiale legate pe carlige no 14 , pescuite in stil taparina cu cate 2 carlige si cu buldo ... am prins rosioara , clean ... aproximativ 7..8 kg de caciula . Cleni la sfert de kil...chiar trecuti de kil , faceau ravagii in randul mustelor . Nu-i mai pun la socoteala pe cei trecuti de 20..25 cm , care dadeau la fiecare lansare si care i-am eliberat. Majoritatea i-am prins pe langa malurile interioare ale canalelor , la apa mica , de maxim 3 palme . Colegii au prins si la apa mai adanca cleni maricei , la rotative .

Am incercat sa urcam cu barca si pe brate ,mai sus . Era plin de clean , insa barca fiind mare , facea totusi galagie si am renuntat la idee .

Zona extraordinara , superba chiar , de iesit la iarba verde cu cortul , dar si loc f bun de pescuit .
O sa revin si cu ceva foto facute intr-una din zile ... aparatul l-am luat doar cand am fost in plimbare pe lac , deoarece nu am vrut sa-l dau momeala la pesti :) in timpul drilurilor cu clenii de mraconia.

miercuri, 15 iunie 2011

Cateva concluzii

In urma discutiilor avute cu diversi clienti care au comandat taparinele produse de mine , pana in momentul de fata , am stabilit urmatoarele :
*** nu conteaza culoarea carligului - culorile prinzatoare au mers bine atat pe carlig auriu , argintiu cat si rosu sau pe carlig de musca ( folosit doar de mine la teste ) .
*** 3 persoane s-au plans de calitatea carligelor rosii folosite - la agatare spun dumnealor ca se rupeau repede , fiind casante si ca nu intepau f bine ... intrucat alte persoane au declarat ca au fost f multumite de aceleasi carlige, anul viitor o sa folosesc unele din cele mai bune carlige de musca , produse de firma germana Jenzi , carlige care sa satisfaca si cei mai exigenti pescari .
*** topul celor mai prinzatoare culori este urmatorul :
1. galben
2. rosu
3. alb
4. verde
5. fosforescent
6. mov
7. negru - a dat rezultate uimitoare in ultima saptamana cand au mai crescut putin apele si s-au si tulburat putin . Exista premise ca in urmatoarele saptamani , aceasta culoare sa urce in acest mic top . Spun in urmatoarele saptamani intrucat toate scrumbiile prinse la inceputul acestei saptamani erau pline de icre - deci inca nu au depus , prin urmare mai avandu-le in zona cel putin inca 2..3 saptamani .

De asemenea , taparinele facute in modelul lacusta au mers foarte bine.

Pentru anul urmator , intentionez sa produc taparinele standard , cu 6 carlige , si la cererea clientilor , sa merg pana la 8 carlige , in funtie de lungimea batului utilizat de client la pescuit .

Cum spuneam , am incercat si noile modele de taparine , avand rezultae la fel de bune pe culoarea rosu cat si pe cele crystal . O sa atasez fotografi cu ele ulterior .
Noile modele de taparine facute din pene de marabou au mers bine si la scrumbie , dar au intepat si catziva avati frumusei , indeosebi culori ca rosu , galben si alb .

luni, 30 mai 2011

Chestii de ultima ora ....

marti - 24 , miercuri - 25 mai , zona din padure dintre Izvoarele si Balta Verde , ceva mai jos de porcarie ( in dreptul bornei cu Km 860 ) : am dat la scrumbie atat de pe mal cat si din barca ( marti , cateva ore ) . Caldura mare monser , apa in crestere considerabila si binenteles si curentul de pe langa maluri . In cele 2 zile am luat undeva la 18 kg de scrumbie , cea mai multa de pe mal , la distante mai mici de 60 m . Taparinele folosite - cele produse si comercializate de mine - culori preferate , in ordinea eficientei : verde , alb , fosforescent , rosu , mov , ice flash .

joi - 26 mai , a fost un prieten tot in acea zona , a dat cu renumitele sabiki alb verde din comert si a luat vreo 12 scrumbii numai , ptr ca a fost incapatanat si nu a vrut taparine de la mine :)

vineri - 27 mai - am fost in acelasi loc , cu alti doi prieteni - personal am prins destul de putin insa m-am ocupat mai mult de partea de multimedia , adica poze si filmari . In sectiunea GALERIE FOTO & VIDEO veti gasi in aceasta dupa amiaza cateva filmulete de la fata locului . Cei doi prieteni ai mei au prins atat scrumbie cat si avat pe aceleasi taparine facute de mine , dar varianta fara biluta fosforescenta . De data aceasta culoarea campioana a fost galben si dupa amiaza , dupa ora 15 , cand s-a mai innorat , rosul . Unul dintre baieti a luat doar scrumbie - 130 bucati , de la ora 7 pana pe la ora 17 . De asemenea s-a mai prins binisor scrumbie pe o taparina din comert , care avea carlige No 12 , foarte putin incarcate , care defapt aveau pe ele doar o bucatica f mica de ceolofan alb .

In zona , scrumbia am observat ca mananca bine de dimineata pana in ora 8 si intre orele 12--17 si in primele 3 zile ale saptamanii ( atunci mai deverseaza , creste apa si implicit se fac si anafoare pe langa maluri ) .
Inca e plina de icre / lapti , deci nu a depus . Ma astept ca peste vreo 2 saptamani sa depuna si sa manace si mai bine , asa incat sa ne laudam cu recorduri de 300 ...400 de scrumbii , ca in zilele bune ale anilor trecuti .

Dupa ora 17 incepe recital de sarituri de avat , care insa a fost destul de greu de pacalit din cauza faptului ca zona este destul de bogata in obleti . Astazi am primit penele de marabou si restul de materiale necesare pentru taparinele de avat ... zilele ce urmeaza , o sa ma apuc sa fac niste " muste " / taparine de avat foarte bune , cu care sper sa am / avem rezultate f bune la avat in perioada ce urmeaza ... o sa pun si foto , cand sunt gata .

joi, 26 mai 2011

Cateva concluzii :

-- Culorile " castigatoare " in conditiile de apa curata si soare au fost : verde , fosforescent , rosu , alb . De asemenea , cele facute in stilul lacusta cu alternarea culorilor , au facut treaba minunata.
Spre seara , cand s-a innorat si s-a mai intunecat putin am luat si pe mov si fuschia .
-- PENTRU CEI FIXISTI !!!! NUUUU CONTEAZA CULOAREA CARLIGULUI , DOMNILOR . Important este ca acesta sa fie mai moale putin , pentru a nu se rupe in agatatori si f f bine ascutit . Personal , am facut cate 3..4 taparine , din fiecare culoare , pe carlige diferite - rosu, galben , alb si carlig cu ochet ( de musca ) . Cand am dat cu taparina verde ( de exemplu ) , NU A CONTAT CULOAREA CARLIGULUI . Cele de musca au fost cele mai bune ( dealtfel si ceva mai scumpe decat celalalte ) . Subtirele in carne , in comparatie cu celalalte , putin moi si al naibii de bine ascutite , de culoare argintiu spre gri , au facut ravagii . Deci daca va mai duceti in magazin , sau daca luati din alte parti , urmariti calitatea carligului si nu culoarea lui . Am avut clienti carora le-am recomandat si alt tip de carlige si care au spus ca daca nu le pun rosii , nu mai vor taparinele .. ei bine , iata ca nu e chiar asa .
-- daca cineva mai are intrebari , il astept la rubrica sugestii ...comentarii sa scrie acolo , si-i voi raspunde . De preferat ar fi ca sa lasati si un nume sau o adresa de email ...
Anonim spunea...

Am fost zilele trecute dedesubt de barajul PF 2 , la Balta Verde la scrumbie. Am dat din barca si am luat de dimineata pana seara . Culorile cele mai bune au fost verde , alb , fosforescent, rosu , fuschia , mov . Pe toate am prins . S-a luat din barca in jur de 20 kile de om pe zi. De asemenea , a mers bine si de pe mal , doar cei neindemanatici plecand acasa cu mai putin de 4..5 kile . De pe mal ziceau baietii k mananca bine intre orele 11 si 16 .
Marius , multumesc pentru taparine si sincer nu ma asteptam sa faca asa treaba buna , asa ca recomand si altora cel putin ptr anul viitor . Eu am agatat de cateva ori , dar s-au comportat excelent , nu s-a rupt niciuna.
O sa mai merg poate la sfarsitu saptamanii , si mai scriu pe aici .
Noroc .

Cornel - Motru

SI EU AM FOST IN ACEA ZONA , MARTI SI MIERCURI . MARTI AM RATAT INTERVALUL DE CARE SPUI TU , FIINDCA NU M-AM SIMTIT F BINE SI AM STAT LA MASINA , IAR MIERCURI , ADICA IERI , AM STAT MULT TIMP INTR-UN LOC DESTUL DE PROST , APOI M-AM MUTAT MAI IN AVAL SI AM INCEPUT SA IAU SI EU , IN PRINCIPIU CAM PE ACELEASI CULORI ( AM LUAT FOARTE BINE PE CELE DE TIP LACUSTA CU 3 VERZI SI 2 PINK - MODELE CARE DEALTFEL NU LE-AU COMANDAT DECAT 2..3 PERSOANE SI CU CARE PROBABIL AU AVUT REZULTATE BUNE ). INTR-ADEVAR , INCEPE SA SE PRINDA IN JURUL PRANZULUI , DE PE MAL , PANA PE LA 4 CAND NU MAI VREA .
DUPA 6 JUMATE MAI ARE O ORA DE CIUGULEALA , DUPA CARE INCEPE AVATUL SA SARA IN ZONA CA LA CIRC . SCRUMBIA INCA NU A DEPUS , FIIND PLINA DE ICRE , DECI MA ASTEPT SA MAI STEA IN ZONA CATEVA SAPTAMANI .
LA COZIA / PRISTOL ... AM INTELES CA SE PRINDE , DAR DESTUL DE PROST ... PROBABIL CA VA MERGE MAI TARZIU , DUPA CE VA DEPUNE SI O VA LUA USOR IN JOS .

luni, 16 mai 2011

Informatii proaspete

Am fost vineri dupa masa cu doi prieteni , cateva ore , la Pristol sa incercam scrumbia si taparinele produse de mine . Din pacate , nu am prins decat o scrumbie , la 5 m de mal pe culoarea verde si o stiuca , la plecare , in canal la un shad ( http://www.sovereignsuperbaits.co.uk/Lures/Soft_Baits/Shads/Manns_Shad/manns_shad.html#4inMannsShads ) , culoarea pink , cu care am prins deseori acolo stiuca .

Din discutii avute cu putinii oameni aflati la ora aceea la pescuit , am inteles ca saptamana trecuta au fost vreo 2 zile in care s-a prins la foc continuu ... pana in ora 12 si dupa ora 15 , pana pe la ora 19 , scrumbii pline de icre / lapti , la maxim 20 m de mal ... in ultimele zile insa , s-a mai ciugulit doar de dimineata , pana in ora 11...cate 3..4 scrumbii . Am incercat cred ca peste 15 modele , inclusiv din cele comercializate in magazine , fara rezultate , cum am mai spus . La plecare , am trecut prin port pe la Gruia , unde situatia era aproape asemanatoare , spaland putin rusinea doar cei care dadeau din barci , si care au mai prins cateva bucati , dar totusi f putin fata de anii trecuti.
Ieri au mai fost niste prieteni , cu barca , tot la Gruia . Baietii au avut si sonar la barca si au identificat bancuri frumusele de scrumbie in zona , dar in zadar pentru ca nu punea deloc gura , aflandu-se in situatia ca dupa o zi depescuit din barca sa nu prinda nici macar una , ci doar sa le vada pe display ul sonarului . Astazi , au luat cateva , in urma unui joc vertical al taparinei , pe fundul apei , chiar langa barca .. doar cateva....

Concluzii : scrumbia este in zona , insa fie apa este inca rece si nu mananca cum trebuie , fie pana cand nu depune , doar se invarte prin zona si nu baga taparinele in seama . Probabil ca momentul in care va incepe sa manance va fi furtunos , si se va prinde foarte bine catva zile bune . Dupa parerea mea , poate va mai trece o saptamana..chiar doua , pana cand putem spune ca prindem scrumbie . Nivelul Dunarii in zona cred ca este cu vreo 3..4 metri mai scazut decat anul trecut , in aceeasi perioada .

marți, 3 mai 2011

Noi culori & combinatii de culori

Mi-am propus sa mai incerc cateva culori / combinatii de culori noi , acest an sa vad cat de eficiente sunt . Ele par destul de atractive , teoretic , insa trebuie si verificate .

Astfel , in sectiunea "Modele carlige legate" veti gasi si noile culori .

joi, 28 aprilie 2011

A inceput sa urce masiv scrumbia pe Dunare

Am fost la Pristol - Mehedinti , sambata si duminica . Dupa masa , am fost si pe la Dunare sa incerc la scrumbie . Nu am reusit sa prind niciuna , insa am vazut la niste localnici cateva bucati , frumoase , peste 500 g . Le-au prins la distante foarte mari , de peste 100 m de mal . Se pare ca acestea sunt primele care au urcat , santinelele cum li se mai spune .
Imi spunea cineva acum 2 zile ca scrumbia urca masiv la Galati ... se prinde la greu acolo ... viteza de deplasare a bancurilor se spune ca poate atinge si 40 km / h , asa ca asteptati-va sa inceapa sa ajunga in zonele voastre . In maxim o saptamana va fi in Mehedinti .

vineri, 22 aprilie 2011

Strangerea nodurilor

Este recomandat ca inainte de a pescui cu o taparina , aceasta sa fie legata si facute progresiv , cateva aruncari usoare cu ea ... 15m , 25 m , 50 m . Asta ptr ca atunci cand vom forta aruncari lungi de 80..90 m , nodurile de pe linie sa fie perfect stanse si sa evitam ruperea liniei de la nod .
Personal , am udat toate nodurile dupa care le-am strans insa producatorii industriali sunt convins ca nu au facut acest lucru ... deci , lansari usoare la inceput .

miercuri, 6 aprilie 2011

A inceput ..

Se pare ca a inceput sa urce scrumbia . Am inteles de la pescari comerciali ca deja se prinde in cantitati impresionante , pe la Galati .
Daca sunt pescari din zona care viziteaza blogul , rog sa confirme acest lucru , la rubrica destinata comentariilor .

luni, 14 martie 2011

Desi atat taparinele din comert cat si cele facute de mine au fibrele de 2..3 cm lungime , din experienta , va sfatuiesc sa le scrutati cu foarfeca asa incat acestea sa treaca cu 2..3 ... 4 ( maxim ) mm de curbura carligului . In cazul in care sunt mai lungi de 4 mm , rateurile vor fi numeroase , intrucat scrumbia nu va agunge sa se intepe in ac .

marți, 8 martie 2011

Sondati apa inainte de a incepe partida

Un sfat important , care va va salva bani si timp :
Mergeti cu jumatate de ora mai devreme in locul in care urmeaza sa pescuiti . Inainte de a pune taparina si a incepe pescuitul , legati de capatul firului un plumb ceva mai greu decat cel cu care urmeaza sa pescuiti si efectuati in evantai , vreo 20..25 lansari . Sondati astfel apa in locul respectiv pentru a vedea puterea curentului si daca pe fundul apei exista agatatori , pe care ulterior le evitati sau , daca sunt prea multe , schimbati locul . Pescuind pe fundul apei , fara sa o sondati in prealabil , aveti sansa sa pierdeti multe taparine , stricandu-va astfel ziua de pescuit din start .
Daca vreti sa pescuiti intre ape , folositi la sondare un plumb mai usor si incercati sa va obisnuiti cu curentul apei si jocul greutatii intre ape , cu viteza cu care acesta se scufunda si cu care este purtat de apa .

luni, 7 martie 2011

Scrumbie la varga

Pentru cei care nu stiu , anul trecut , la sfarsitul perioadei in care a mancat scrumbia , au ramas exemplarele marunte .. mai mici . Apa a crescut mult iar acestea se prindeau cu varga de 6 m , de care se legau cate 2 patarine cu plumb la capat si cu care se pescuia la 3..4 m de mal .

Odata cu cresterea apei , implicit aceasta se si tulbura . Din acest motiv , pe ape tulburi s recomanda folosirea culorilor inchise , mai ales daca si lumina este slaba , fiind zile innorate . Culori ca Negru , Gri , Albastru , Verde inchis vor face diferenta .